loading...

فروشگاه طلا و جواهر هاتف ساعتچی

بازدید : 19
دوشنبه 31 مرداد 1401 زمان : 11:45

مهم است که گردنبند خود را با اعتماد به نفس بپوشید، و البته مورد دیگری که اهمیت دارد و مهم است، اینکه به راحتی بتوانید قفل آن را باز و بسته کنید. هیچ چیز بدتر از تلاش برای آماده شدن سریع و داشتن مشکل در پوشیدن جواهرات نیست، زیرا بستن قفل گردنبند می تواند دشوار باشد، و مطمئناً نمی خواهید در پایان روز متوجه اتفاق ناگواری مثل گم کردن گردنبندتان شوید. گاهی اوقات یک قفل به دلیل طراحی زیبایش انتخاب می شود، گاهی یک قفل برای سهولت در استفاده و گاهی برای امنیت بیشتر آویز انتخاب می شود. مهم نیست که کدام را ترجیح می دهید، ما 7 نوع مختلف از انواع قفل گردنبند را به شما معرفی می کنیم.

انواع قفل های گردنبند

گردنبندها و دستبندها باید به نحوی بسته شوند که محکم بودن و مکانیزمی که قفل ها از آن برخوردارند، مورد اعتماد باشد! اما قفل ها مانند جواهرات دارای طرح های مختلفی هستند. کار با برخی راحت تر و آسان تر است، در حالی که برخی دیگر پیچیده هستند. به خواندن مطالب ما ادامه دهید تا در مورد انواع مختلف قفل های گردنبندهای جواهر و آنچه که به بهترین وجه نیاز شما را برآورده می کند بیشتر بدانید.

1. قفل حلقه بهاری " SPRING RING NECKLACE CLASP "

در شروع این لیست از انواع قفل های حلقه های فنری، قفل حلقه بهاری را داریم. بسته شدن حلقه فنری در زنجیرهای سبک و رنگی بسیار رایج است. قفل دایره ای نسبت به سایر قفل های گردنبند دارای فلزات گرانبهای کمتری است که به کاهش هزینه نسبتاً کمک می کند. این قفل ها برای زنجیرهای کم قیمت با آویزهای سبک ایده آل هستند. قفل های فنری بزرگتر به شما امکان می دهد اعتماد بیشتری به بست گردنبند داشته باشید. رایج‌ترین و کلاسیک‌ترین نوع از انواع قلاب‌های جواهرات، قلاب حلقه‌ای فنری است که از سیم کوچکی تشکیل شده است که در داخل یک حلقه توخالی قرار گرفته است. وقتی اهرم کوچک را به سمت عقب می‌کشید، سیم را به داخل حلقه حرکت می‌دهد و یک شکاف خالی را پشت سر می‌گذارد تا بتوانید انتهای دیگر زنجیر را به قلاب متصل کنید. رها کردن اهرم باعث می شود که سیم به عقب برگردد و قطعه جواهرات را محکم کند. طراحی محتاطانه است و آن را به انتخابی عالی برای گردنبندهای نازک و ظریف تبدیل می کند.مزایا: قفل حلقه بهاری، یکی از ارزان ترین گزینه های بستن گردنبند است.معایب: به دلیل اتصال حلقه "O" به حلقه فنری، می تواند کشیده شده و ساییده شود، باعث شکستگی احتمالی شده یا قسمت کشویی را از مسیر خارج کند. اگر قفل های حلقه فنری بسیار کوچک باشند باز کردن آنها دشوار است.

هنگامی که بند حلقه فنری شکسته می شود، جواهرساز می تواند آن را تعمیر یا تعویض کند. رایج ترین تعمیر، خم کردن سیم کوچک به داخل حلقه است، زمانی که یک یدک کش بد آن را بیرون می کشد. اگر تمام حلقه خرد شده باشد، جواهرساز آن را جایگزین می کند، زیرا هیچ راهی برای رفع آسیب وجود ندارد.

2. قفل خرچنگی " LOBSTER CLAW NECKLACE CLASP"

یک قدم بالاتر از قفل حلقه فنری، پنجه خرچنگ است. ما اغلب پیشنهاد می کنیم قفل حلقه فنری خود را به بند خرچنگ ارتقا دهید. دلیل اصلی این است که این نوع قفل دارای امنیت بیشتری است. حلقه "O" به جای قطعه کشویی روی قلاب بند گردنبند قرار می گیرد.

در مقایسه با قلاب حلقه ای فنری، آنها کمی قوی تر و محکم تر هستند، زیرا مکانیسم آن از یک قطعه فلزی ضخیم تر ساخته شده است. فشار دادن روی اهرم باعث می شود قسمت پایین به داخل حرکت کند و فضایی برای انتهای دیگر زنجیر باقی بماند. گیره های خرچنگی به زیبایی حلقه های فنری نیستند، اما برای زنجیرهای سنگین تر، گردنبندهای بزرگتر یا گردنبندهایی با آویز مناسب هستند زیرا می توانند وزن را تحمل کنند.

مزایا: باز و بسته شدن قفل خرچنگی در مقایسه با قفل حلقه فنری کمی راحت تر است. همچنین امنیت بیشتری به دلیل محل کشیدن حلقه "O" وجود دارد.معایب: اگرچه باز شدن قفل پنجه خرچنگ آسانتر از قفل حلقه فنری است، اما باز شدن آن نیاز به دستان ثابت دارد. پنجه خرچنگ گرانتر از قفل حلقه فنری است، زیرا از طلای بیشتری ساخته می شود، اما در مقایسه با انواع دیگر قفل های گردنبند از همه ایمن تر است.

اگرچه تعمیر آن به اندازه تعمیر حلقه فنری رایج نیست، قسمت کوچک پایینی نیز مستعد فرسودگی است. با یک انبر، جواهرساز می تواند آن را به حالت خمیده برگرداند. گاهی اوقات، اهرم ممکن است گیر کند، و تعمیر آن نوع آسیب متغیر است، گاهی اوقات جواهرساز نمی تواند آن را تعمیر کند و نیاز به تعویض دارد.

3. قفل حلقه و محور " TOGGLE NECKLACE CLASP"

یک قفل با دایره و محور ساده، یک گردنبند کلاسیک را تشکیل می دهد. محور را داخل دایره قرار دهید و بگذارید وزن گردنبند محور را در جای خود نگه دارد. اگر ضامن حرکت زیادی داشته باشد، می تواند به تنهایی از هم جدا شود. وزن گردنبند به شما کمک می کند تا ضامن را امتحان کنید و ببینید که قادر به تکان دادن و شل شدن نیست. یک حلقه ضخیم و یک میله بلند به انتهای مخالف زنجیر وصل شده است و میله بلند به صورت عمودی در حلقه قرار می گیرد. پس از عبور، جهت افقی میله مانع از لیز خوردن آن از حلقه و قفل شدن زنجیره می شود.

مزایا: استفاده از قفل حلقه و محور آسان است و نسبتاً ساده است. به علاوه می تواند به ظاهر و طراحی گردنبند بیفزاید.

معایب: این قفل گردنبند می تواند حجیم باشد بنابراین برای زنجیرهای ظریف عالی نیست. اگر گردنبند آنقدر سنگین نباشد که بتواند ضامن را سنگین کند، می تواند ناامن باشد. استفاده از این قفل در گردنبند ضخیم می تواند تغییر آویزها را دشوار کند.

به ندرت دیده می شود که یک قفل حلقه و محور آسیب دیده باشد، زیرا قطعات معمولاً محکم و کاملاً سخت هستند. با این حال، طراحی قفل حلقه و محور ممکن است بر این امر تأثیر بگذارد. اگر در گیره ضامن، سنگ وجود داشته باشد، ممکن است به مرور زمان نیاز به تنظیم مجدد یا تعویض داشته باشند.

4. قفل گردنبند لایه ای " LAYERED NECKLACE CLASP"

در حال حاضر ترندهای زیادی در لایه بندی گردنبند وجود دارد. خوشبختانه برای شما، این بدان معنا نیست که شما باید گردنبندهای خود را با یک بند زنجیری استفاده کنید. ما راه حلی داریم که به شما کمک می کند گردنبند لایه ای خود را از گره خوردن به هم مصون نگه دارید. قفل لایه بندی گردنبند به شما این امکان را می دهد که گردنبندهای خود را با خیال راحت تغییر دهید تا تنها به یک ظاهر و چیدمان اختصاص داده نشود. شما به سادگی بند زنجیری فعلی را به حلقه "O" قفل گردنبند لایه ای وصل می کنید. این حلقه در طرف دیگر قفل نیز وجود دارد که به آن متصل می شود. تعداد حلقه "O" روی دو طرف قفل یکسان است و بسته به بزرگی و کوچکی آن متغیر است.مزایا: به شما کمک می کند تا از گره خوردن گردنبندها در هنگام پوشیدن جلوگیری کنید. به راحتی می توانید گردنبندها را با بست گردنبند لایه ای تغییر دهید.معایب: بستن گردنبندها به صورت لایه ای به این قفل می تواند پرهزینه باشد. علاوه بر این قفل از طلا سنگین تر و گران تر است.

5. قفل جعبه ای " BOX NECKLACE CLASP"

این نوع قفل جواهرات برای دستبند محبوب است، اما هنوز هم بعنوان گزینه ای امن برای گردنبند نیز استفاده می شود. بست جعبه پهن تر است بنابراین برای گردنبندهای ضخیم با زنجیرهای پهن بهتر است. قسمت مقابل قفل به سمت جعبه قفل می لغزد و کلیک می کند. برای امنیت بیشتر، برخی از قفل های جعبه ای دارای بست های ایمنی جانبی هستند. اینها در کنار هم کلیک می کنند و اغلب به شکل 8 هستند.

قفل های جعبه ای معمولا برای قطعات ظریف مانند گردنبندها و دستبندهای تنیسی الماس استفاده می شود. قفل از دو قسمت ساخته شده است. یک قطعه کوچک و مسطح و یک جعبه توخالی. این قطعه در قسمت جعبه قرار می گیرد و یک چفت کوچک اضافی در قسمت بیرونی روی دهانه بسته می شود تا از محکم بودن جواهرات اطمینان حاصل شود. در حالی که آنها زیبا و تزئینی به نظر می رسند، نمی توانند وزن قابل توجهی را تحمل کنند و نباید برای گردنبندهای بسیار سنگین استفاده شوند.

مزایا: قفل جعبه ای با ایمنی جانبی بیشتر حتی ایمن تر می شود. استفاده از این قفل برای گردنبند، فقط با قرار دادن و کشیدن آن آسان است. برخی از قفل های جعبه ای با طرح زنجیره ای که روی قفل را می پوشاند طراحی شده اند، بنابراین گردنبند بی پایان به نظر می رسد.معایب: این قفل سنگین برای زنجیرهای بزرگتر پیشنهاد می شود که برای همه مجموعه های جواهرات مناسب نیست. قفل جعبه ای بزرگتر به دلیل وزن طلای بیشتر می تواند گران باشد. بست تا شده می تواند با گذشت زمان ساییده شود و دیگر از امنیت برخوردار نیست.

از نظر تعمیرات، قفل های جعبه ای مشکلات زیادی دارد. طراحی آن به این معنی است که به راحتی گیر می کند و باز کردن آن به شدت به قفل آسیب می زند. قفل ایمنی کوچک در بیرون بسیار نازک است و به راحتی خم می شود یا جدا می شود. جواهرساز می تواند این مشکلات را با شل کردن قطعه صاف، خم کردن قفل ایمنی به شکل خود یا تعویض کل گیره برطرف کند.

6. قفل پنهان " CONCEALED NECKLACE CLASP"

اتصالی نامرئی و با رمز و راز. وقتی می خواهید یک گردنبند بی پایان (بدون قفل) به نظر برسد، اما بتوانید آن را باز کنید، این یک قفل گردنبند ایده آل برای شما است. این قفل با گردنبندهای مهره ای یا مرواریدی بهتر است. این قفل با عنوان قفل نامرئی یا پنهان، به این دلیل نامگذاری شده است که در مهره ها پنهان شده است. نکات مثبت: شما نمی توانید قفل گردنبند را ببینید و گردنبند را بی پایان نشان می دهد. همچنین لازم نیست نگران افتادن گردن بند باشید. معایب: این قفل برای یک گردنبند مهره ای یا مرواریدی ایده آل است، بنابراین استفاده محدودی دارد.

7. قفل قلاب ماهیگیری " FISHHOOK NECKLACE CLASP"

این گیره معمولاً دارای یک طرح تزئینی در قسمت بیرونی به شکل مارکیز است. قلاب این قفل گردنبند از داخل قطعه مارکیز رد می شود، سپس به شکل مارکیز کشیده می شود. به دلیل پیچیدگی این نوع قفل، یک گزینه محکم برای بستن گردنبند است. در حالی که این روکش طلا و جواهر معمولاً برای قفل گردنبند مروارید استفاده می شود، استفاده از آن در سایر انواع گردنبند متداول شده است.مزایا: این قفل بسیار شیک و معمولی برای گردنبند مروارید عالی است. قلاب اضافه شده، قطعه را ایمن نگه می دارد.معایب: قفل طلا می تواند در طول زمان پیچ بخورد، اما مشکل چندانی ایجاد نمی کند. طراحی شیک تر می تواند با هزینه اضافی همراه باشد.

اکنون که درک بهتری در مورد انواع مختلف قفل های گردنبند دارید، می توانید بهتر و مناسب تر انتخاب کنید. اگر بیش از یک دقیقه برای بستن گردنبند خود وقت صرف می کنید، زمان آن رسیده که قفل مناسب تر، ایمن تر و راحت تری را برای آن انتخاب کنید.

منبع: قیمت گردنبند زنانه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 536
  • کدهای اختصاصی