loading...

فروشگاه طلا و جواهر هاتف ساعتچی

بازدید : 36
چهارشنبه 26 مرداد 1401 زمان : 19:58

معمولاً وقتی انگشتر طلا یا جواهر جدیدی را خریداری می کنید یا به عنوان هدیه دریافت می کنید، حلقه آن کاملا گرد است، اما اگر بعد از مدتی به آن نگاه کنید، ممکن است تعجب کنید که ببینید شکل آن کمی تغییر کرده است. در حالی که این اتفاق برای همه حلقه ها نمی افتد، بسیاری از آنها با گذشت زمان خم می شوند. چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ در صورت خم شدن انگشتر چیکار کنیم؟

چرا حلقه ها خم می شوند؟

دلیل اصلی خم شدن بیشتر حلقه ها فشار فیزیکی است، معمولاً هنگامی که در حین کار، حلقه خود را می پوشیم این اتفاق می افتد. اگر نوار حلقه نازک است، خم شدن آن ساده تر اتفاق می افتد. احتمال تغییر شکل حلقه های ساخته شده از فلزات نرمتر مانند طلای زرد، بیشتر است. شایان ذکر است که حلقه های ساخته شده از فلزات نرمتر، مانند طلای زرد، بیشتر دچار تغییر شکل می شوند. چنین حلقه هایی نیز با گذشت زمان راحتتر از بین می روند و سریعتر نازک می شوند.

چه فلزاتی بیشتر مستعد خم شدن هستند؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، طلای زرد یکی از ساده ترین فلزات مستعد برای خم شدن است و هرچه عیار آن بیشتر باشد، طلا نرمتر و قابل انعطاف تر است. فلز دیگری که تغییر شکل آن سخت نیست، نقره است. جالب است بدانید که نرم ترین فلزات، تنها فلزهایی نیستند که می توانند خم شوند. پلاتین سخت تر از طلا است، اما یک حلقه ساخته شده از پلاتین هم می تواند شکل خود را تغییر دهد، هرچند به همین راحتی این تغییر در آن رخ نمی دهد و این بستگی به آلیاژ پلاتین مورد استفاده در جواهر دارد (برخی از آنها نرم تر از انواع دیگر هستند). غالباً خم شدن آلیاژی از طلای سفید، از آلیاژ پلاتین سخت تر است. با این حال، برای تغییر شکل فلز با دوام تر مانند تیتانیوم، نیاز به اعمال نیروی بیشتری است.

حلقه های خم شده چگونه اصلاح می شوند؟

قبل از شروع تعمیرات یا سرمایه گذاری روی خرید ابزار برای تعمیر در منزل، ضمانت طلا یا جواهر خود را بررسی کنید. بسیاری از جواهرسازان خدمات تعمیر رایگان برای مواردی مانند: تغییر شکل فرورفتگی، تغییر اندازه و تمیز کردن جواهر را ارائه می دهند. گارانتی خود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی را پوشش می دهد و تعیین کنید که پوشش آن آیا مادام العمر است، یا محدودیت زمانی دارد. تعمیر ضعیف توسط خودتان، فرد غیر حرفه ای و در منزل، یکی از علل شایع حلقه های خم شده است، بنابراین تعمیرحرفه ای آن را در نظر بگیرید و در اولویت شما باشد، مخصوصاً اگر ضمانت نامه شما آن را پوشش می دهد. صاف کردن حلقه خم شده، اگر سنگهای قیمتی بر روی آن نصب نشده باشد چندان سخت نیست. جواهرفروشان از یک میله مخروطی شکل به نام "mandrel" استفاده می کنند که حلقه روی آن فشار داده می شود تا شکل اولیه آن بازگردد. اگر نوار حلقه خم شده و بسیار نازک شده است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید، زیرا این کار باعث می شود که در آینده نزدیک از شکستگی آن جلوگیری شود. چنین تعویض هایی می تواند بسیار گران باشد و تنها زمانی توصیه می شود که حلقه انگشتری فرسوده باشد. تعمیر حلقه خم شده با سنگ های قیمتی سخت تر است، زیرا جواهرساز باید بسیار مراقب باشد تا محل نصب را تغییر ندهد و به سنگ ها آسیب نرساند. در نوع حلقه انگشتری جواهر با سبک تنظیمات کانال، که در آن سنگ های قیمتی در امتداد نوار تعبیه شده اند، چالش خاصی را ایجاد می کند زیرا هرگونه تلاش برای تغییر شکل حلقه به شکل اصلی آن ممکن است سنگ ها را بشکند. به دلیل پیچیدگی های بیشتر تعمیرات، تعمیر حلقه های خمیده با سنگ، گران قیمت تر از تعمیر یک نوار معمولی است. همچنین باید به خاطر داشته باشید که فلزات با دوام تر، که خم شدن آنها سخت است، سخت تر هم می شوند. به همین دلیل است که برای مثال، اگر نیاز به تغییر شکل حلقه تنگستن خود داشته باشید ، هزینه بیشتری از تعمیر انگشتر طلا برای شما خواهد داشت.

چگونه از خم شدن حلقه خود جلوگیری کنیم

به مرور زمان حلقه ها می توانند به دلیل ساییدگی معمولی یا تغییر اندازه حلقه، خم شوند. برای جلوگیری از خم شدن حلقه ها، تمام تلاش خود را بکنید تا اندازه حلقه ها مناسب باشد و از پوشیدن آنها در حین کار با دست خود اجتناب کنید. به راحتی می توانید یک حلقه خم شده را در خانه با استفاده از ابزارهای ارزان تعمیر جواهرات، از جمله استوانه مخروطی و یک چکش نرم تعمیر کنید. اگر تعمیر در خانه نمی تواند فرورفتگی ها و خم شدن حلقه را برطرف کند، بهتر است انگشتر خود را به صورت حرفه ای تعمیر کنید. ساده ترین راه برای جلوگیری از تغییر شکل حلقه این است که هنگام انجام کارهای شدید با دستان خود آن را درآورید. به طور کلی، اگر می خواهید حلقه شما دوام بیشتری داشته باشد، یک حلقه محکم تر تهیه کنید. اگر انگشتر از فلزهای نرم تری مانند طلای زرد یا نقره خریداری می کنید، این امر به ویژه توصیه می شود.

راه های جلوگیری از چرخش حلقه و خم شدن آن

سایز نبودن حلقه یکی دیگر از دلایل آسیب دیدن و خم شدن و در نهایت گم شدن حلقه است. اگر حلقه نامزدی یا ازدواج شما مدام روی انگشت شما می چرخد، نه تنها ناراحت کننده است، همچنین ممکن است سقوط کند، صدمه ببیند و باعث شود آن را از دست بدهید. روش‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد، هم راه‌حل‌های موقتی که حلقه شما را برای استفاده در روز ثابت نگه می‌دارد و هم راه‌حل‌های دائمی که به این معنی است که دیگر نگران چرخیدن آن نخواهید بود. اگر به دنبال سریع ترین راه حل هستید، ما این حفاظ های حلقه را توصیه می کنیم که در سایت آمازون هم به فروش می رسند. آنها از چرخش حلقه شما جلوگیری می کنند. اما بیایید علل رایج چرخش حلقه و راه حل های موجود را که آن را روی انگشت شما ثابت نگه می دارد، بررسی کنیم.

چه چیزی باعث چرخش حلقه شما می شود؟

اولین قدم برای یافتن راه حل مناسب برای حلقه چرخان خود این است که در وهله اول متوجه شوید که چه چیزی باعث آن شده است. ممکن است یک مقصر وجود داشته باشد، اما در موارد دیگر دلایل متعددی برای آن وجود دارد. یک دلیل می تواند تنظیم نامتعادل باشد که نتیجه یک سنگ قیمتی بزرگ روی یک نوار نازک است. وزن سنگین‌تر جواهر بالای آن را نمی‌توان با باندهای کوچک‌تر متوازن کرد و این باعث چرخش آن می‌شود. راه حل این مشکل این است که حلقه یا باند نازک را با یک حلقه به اندازه کافی ضخیم برای نگه داشتن سنگ قیمتی در جای خود جایگزین کنید. به طور خاص، شما یک نوار با پایه ضخیم تر یا گسترده تر در مقایسه با قسمت بالایی یا سنگ انگشتر یا حلقه خود می خواهید. ممکن است به همان شکل با استایل شما مطابقت نداشته باشد، اما بهتر از این است که حلقه بچرخد به جایی برخورد کند و خم شود یا حتی از انگشت شما بیفتد. دلایل متعدد دیگری نیز وجود دارد که می تواند در چرخش حلقه ها دخیل باشد، در هر حال سایز بودن و در جای خود قرار گرفتن حلقه انگشتری تنها راه ثبات و کمتر صرمه دیدن آن است و به عنوان یکی از شرایط اصلی در حفاظت انگشتر مؤثر است.

حلقه انگشتری خود را مرتب بررسی کنید و با اصلاح به موقع آن از نازک شدن و تعویض حلقه آن جلوگیری کنید. با این حال، در نهایت، همه حلقه ها خم می شوند و دیر یا زود شما باید آنها را اصلاح کنید.

منبع: انگشتر جواهر زنانه برلیان

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 27
  • بازدید کلی : 537
  • کدهای اختصاصی